Soğuk Havalarda Aracımızı Çalıştırırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Soğuk Havalarda Aracımızı Çalıştırırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Kış aylarında dışarıda ki her madde donduğuna göre arabalarımızı da bunun içine katabiliriz. Maddeler üzerinde soğuk havanın etkisi oldukça mühim meseledir. Özellikle eksi derecelere düşen sıcaklıklar, araçlarımız için tehlikelidir. Çalışan ekipmanla

    Kış aylarında dışarıda ki her madde donduğuna göre arabalarımızı da bunun içine katabiliriz. Maddeler üzerinde soğuk havanın etkisi oldukça mühim meseledir. Özellikle eksi derecelere düşen sıcaklıklar, araçlarımız için tehlikelidir. Çalışan ekipmanların farklı sıcaklığa maruz kalması düzensiz çalışmalara neden olabiliyor. Bakalım Soğuklarda Arabamızı Çalıştırırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

ARACIMIZI SOĞUKLARDA ÇALIŞTIRMADAN ÖNCE YAPMAMIZ GEREKENLER

İlk önce aracımızda Antifriz kontrolü yaptırmalıyız. Antifriz soğuk havalarda araca konulan bir sıvıdır. Bu sıvı radyatör içerisinden konularak, radyatörün ve su dolaşımının olduğu yerlerdeki donmaları önler. Bu madde olmadığını düşünürsek, çalıştırma sırasında donmuş motor kendini çalıştırmak için zorlayacak, bunun akabinde zorlanan parçalar kırılma noktasına kadar gelecektir. Kış aylarına girmeden önce periyodik olarak kapsamlı bakım yaptırılmalıdır. Aracınızın bakım zamanı gelmese bile kış bakımını kesinlikle ihmal etmemeliyiz. İlk çalıştırma anında benzinli araçlar için, marşa kademeli basılmasının uygun olduğudur. Birinci basmada kısa sürede marşı bırakmak, ikinci basmada biraz daha uzun süreli marşa basma gibi uygulama yapılabileceği söyleniyor. Bu yöntemde, en azından doğabilecek olayların ilk aşamada atlatılmış olacaktır. Dizel araçlarda ise olay biraz daha farklı olarak, anahtarı ikinci kademede bekleterek kızdırma bujilerinin görevini yapmasını beklemeliyiz. Kızdırma bujileri sadece çalıştırma sırasında değil, hareket halinde de ısıtma işini yapmaktadır. Aracımızı çalıştırdıktan sonra ise kesinlikle gaza basmadan rölanti modun da bırakmalıyız. Aslında kış ayların da mümkün oldukça, arabalarımızı gün içerisinde 5 dakika süreli rölantide çalıştırmalıyız. Uzun süre beklemelerde tekrar donacağı için en azından ara çalıştırmalar ile donma sürecini uzatabiliriz.

Bu arada periyodik kış bakımlarında özellikle baktırmamız gereken ögeler; hortumlar, kelepçeler, termostat’tır. Çalıştırma esnasında bunlarda olacak aksaklıklar aracımızın arıza yapmasına neden olabilir. Diğer önemli husus akü dür. Soğuklarda akünün verdiği enerji daha fazladır. Bitmiş veya azalmış akü, oksitlenmiş kutup başları motoru çevirmede zorlanacağı için mutlaka değiştirilmeli veya eksikse saf su ilave edilmelidir. Dizel ve benzinli araçlar için kış aylarında depoya konulacak katkı maddeleriyle, yakıtın sağlıklı şekilde motora gelerek çalışma sorunlarının olmayacağı söyleniyor. Mazot -20 derecelerde donduğu için, halk arasında biraz benzin koyularak donma sıcaklığını yükselttiği söylense de yapılmaması daha uygundur.

 

 

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Gündem