Tarihi Açılış 'Avrasya Tüneli'

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, ecdadın 150 sene önceki denizin altından geçme hayalinin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın sayesinde Marmaray ile gerçekleştiğini belirterek, ancak Erdoğan'ın bununla yetinmeyip Avrasya Tün

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, ecdadın 150 sene önceki denizin altından geçme hayalinin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın sayesinde Marmaray ile gerçekleştiğini belirterek, ancak Erdoğan’ın bununla yetinmeyip Avrasya Tünelinin yapılma talimatını verdiğini söyledi.

Asya ile Avrupa kıtasını deniz tabanının altından karayoluyla birleştiren Avrasya Tüneli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım, Gürcistan Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili ile bazı önemli yabancı konuklar ve çok sayıda bakanın katılımıyla hizmete açıldı.

CUMHURBAŞKANI RECEP TAYYİP ERDOĞAN

Avrasya Tüneli’nin yaklaşık 4 yılda inşa edildiğini ve kendi alanında pek çok ilkleri barındırdığını, henüz proje ve inşaat safhasında birçok ödül aldığını kaydeden Erdoğan, tünel hizmete girdikten sonra daha büyük ilgi göreceğine inandığını ifade etti.

Avrasya Tüneli’nin yatırım bedelinin 1 milyar 245 milyon dolar olduğunu vurgulayan Erdoğan, şöyle konuştu:

“Günde 100 bin araç, dışarıdaki hava şartlarından etkilenmeden rahat bir şekilde burayı kullanacaktır. Artık fırtına çıktı, vapur seferleri iptal oldu, sis çöktü, köprüde trafik durdu gibi haberleri geride bırakıyoruz. Bir taraftan Marmaray, bir taraftan Avrasya Tüneli... Avrasya Tüneli sayesinde İstanbul’un iki yakası arasında dışarıdaki iklim şartlarından etkilenmeden kesintisiz araç ulaşımı mümkün hale geldi. Bu eser için devletin kasasından tek kuruş çıkmamıştır. ‘İş bilenin, kılıç kuşananındır’. Tünelin inşasını ve işletmesini üstlenen firmalar, bir bölümü öz kaynak bir bölümü kredi olarak projenin finansmanını kendileri sağlamıştır. Yaklaşık 25 sene boyunca kamu payı ve vergilerle Hazineye yılda 180 milyon lira gelir getirecek tünelin işletmesi, bu sürenin sonunda tamamen devlete geçecek. Harem ve Çatladıkapı arasındaki tünel ve geliştirilen yaklaşım yolları sayesinde Kazlıçeşme-Göztepe 15 dakikaya iniyor. Bu sayede zamandan ve yakıttan yapılacak tasarrufu ben sizlerin takdirine bırakıyorum. İlk etapta Ocak’ın sonuna kadar sabah 07.00 ile akşam 09.00 arasında hizmet verecek olan bu tünel, gerekli sistem düzenlemeleri ve diğer ulaşım ağlarıyla operasyon, entegrasyon, bunlar yapıldıktan sonra inşallah 30 Ocak itibariyle de 7 gün 24 saat işletmeye geçecektir.”

BAŞBAKAN BİNALİ YILDIRIM

Başbakan Yıldırım, Avrasya Tüneli’nin açılış törenindeki konuşmasına, “Büyük gün için hoş geldiniz” diyerek başladı. Kıtaları birbirine bağlayan Avrasya Tüneli’nin İstanbul’a ve Türkiye’ye hayırlı olmasını dileyen Yıldırım, bu eserde emeği geçenlere teşekkür etti.

“Her şey insanımızın hayatını kolaylaştırmak için” diyerek yola çıktıklarını anlatan Yıldırım, şunları kaydetti:

“Avrasya Tüneli de en büyük rüyalarımızdan, en büyük hayallerimizden biriydi. Hamdolsun Marmaray gibi, Yavuz Sultan Selim Köprüsü gibi ve Osman Gazi Köprüsü gibi hayalleri birer birer gerçeğe dönüştürerek bugünlere geldik. Açtığımız her eser, ülkemize kazandırdığımız her büyük proje, yürüttüğümüz her hizmet bu toprakların hakkı ve emeği olan aziz milletimiz içindir.”

“Yol medeniyettir” diyerek 14 yılda 6 bin kilometrenin üzerine 19 bin kilometre bölünmüş yol inşa ettiklerini dile getiren Yıldırım, bugün 76 ilin birbiriyle bölünmüş yollarla bağlandığını söyledi.

Yıldırım, 14 yıl önce bu illerin sayısının 6 olduğuna dikkati çekerek, şöyle devam etti:

“156 yıllık demir yolu ağlarımızı yeniledik, kara tren devrinden hızlı tren dönemine geçtik. Hava yolunu ‘halkın yolu’ yaptık. Havaalanları sayısını ikiye katladık. Bugün, dünyanın en büyük havalimanı yapan ülkenin adı Türkiye’dir. İnşallah yeni havalimanımızı 2018’in 26 Şubat’ında devreye almış olacağız. Hayırlı olsun şimdiden.”

UDH BAKANI AHMET ARSLAN

Açılış töreninde konuşan Arslan, bakanlığın, yaklaşık 100 bin çalışanı, yüklenicileriyle birlikte 250 bin kişinin Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın talimatlarını yerine getirmeye çalıştığını belirterek, çalışanlar ve üstleniciler adına Erdoğan’a katkıları nedeniyle teşekkür etti.

Arslan, şunları söyledi:

“Ecdad, 150 sene denizin altından geçme rüyasını, hayalini ortaya koydu ve bu hayal sayenizde Marmaray ile gerçekleşti. Ancak Türk insanı olarak bizim memnuniyetimiz, ecdadın hayalini gerçekleştirip Marmaray’ı yapmakla yetinmeyip ‘yanına ikinci gerekir’ dediniz, talimat verdiniz. Biz sizlere müteşekkiriz. Talimatla kalmadınız, yol gösterdiniz, destekler verdiniz. İşlerimizi kolaylaştırmak için emirler verdiniz. Bu konuda size, çalışma arkadaşlarınıza, hükümetlerimize müteşekkiriz.”

Arslan, Avrasya Tünelinin yapımında emeği geçenlere teşekkür ederek, “İnşallah, Avrasya Tüneli insanımıza, ülkemize hayırlı olur.” diye konuştu.

Konuşmalardan sonra Arslan, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a Mimar Sinan’ın gül bezek ve çarkıfelek motifleri ile işlenmiş açılış hatırası plaketi takdim etti.

İKİ YAKA 15 DAKİKADA GEÇİLEBİLECEK

İstanbul’un ulaşım sorununa köklü çözüm üretecek tünelin hizmete alınmasıyla İstanbul’un iki yakası arasındaki mesafe, 15 dakikada geçilebilecek.

Marmaray’ın kardeşi niteliğinde olan metro hattından sonra lastik tekerlekli araçlar için iki katlı inşa edilen tünel projesi için ihale, 12 Haziran 2007’de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce yapıldı. Kazlıçeşme ile Göztepe arasındaki seyahat süresini önemli ölçüde azaltacak Avrasya Tüneli, boğazı geçen mevcut iki köprüyle bağlantılı olarak planlandı.

Avrasya Tünelinin 5,4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altına özel bir teknolojiyle inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşuyor. Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergahta da yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları tamamlandı. Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilerek kavşak, araç alt geçitleri ve yaya üst geçitleri inşa edildi.

Kazlıçeşme-Göztepe hattında gerçekleştirilen Avrasya Tüneli, yoğun trafiğin etkili olduğu şehiriçinde yolculuk süresini önemli ölçüde azaltacak. Asya ve Avrupa yakaları arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresini 15 dakikaya indirecek, güvenli ve konforlu yolculuğun ayrıcalığı yaşanacak. Tünelin giriş ve çıkış noktalarındaki bağlantı yollarının genişletilmesi ve düzenlenmesiyle trafik daha akıcı hale gelirken, çevre ve gürültü kirliliğinin azalmasına da katkı sağlanacak.

Söz konusu proje, Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki en kısa güzergah olacağı için yakıt masrafı düşecek, havaya salınan zararlı gaz miktarının yanı sıra aracın bakım masrafları da azalacak.

DEPREM VE TSUNAMİDEN ETKİLENMEYECEK

Dünyanın önde gelen mühendislik projelerinden olan tünel, 24 saat boyunca güvenli ve kesintisiz trafik akışı için gelişmiş bir sisteme sahip olacak. En ileri tasarım, teknoloji ve mühendislik uygulamalarının ürünü tünel, deprem ve tsunami risklerinden etkilenmeyecek yapıda inşa edildi.

Tünel üstün güvenlik özellikleriyle gerektiğinde sığınak olarak da kullanılabilecek. Modern aydınlatma teknolojisi, yüksek kapasiteli havalandırma sistemi, tünelin her noktasından rahatça erişilen özel yangın tesisatı, yangına dayanıklı yüzey kaplaması, acil tahliye sistemleri ve her 600 metrede bir konumlanan emniyet şeritleriyle hizmet verecek.

Tünelde her noktanın 7 gün 24 saat izlendiği kapalı devre kamera sistemi, olay algılama sistemleri, haberleşme ve ihbar sistemleri yer alacak. Yüksek teknoloji altyapısıyla tünel içinde hız kontrolü sağlanacak.

Modern aydınlatma, yüksek kapasiteli havalandırma ve yolun düşük eğime sahip olması gibi özellikler taşıyan tünelin iki katlı inşa edilmesi, yol güvenliğine sağladığı katkı sayesinde sürüş konforunu da olumlu yönde etkileyecek. Avrasya Tüneli, sis, buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk yapılmasını sağlayacak.

GEÇİŞ ÜCRETİ 4 DOLAR+KDV

Tünelde maksimum hız saatte 70 kilometre olarak belirlenirken, geçiş ücretleri otomobil için 4 Dolar+KDV, minibüsler için 6 Dolar+KDV karşılığı Türk lirası olacak. Tünelde her iki yönde de geçişler ücretli olacak, sürücüler tünel geçiş ücretini Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ve Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) aracılığıyla ödeyebilecek. Ayrıca bir nakit gişesi bulunmayacak, araçtaki yolcular için ayrıca ödeme yapılmayacak.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, projenin tasarımı, inşaatı ve 24 yıl 5 ay işletmesini gerçekleştirmesi için Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ’yi (ATAŞ) görevlendirdi. İşletme süresinin tamamlanmasıyla tünel kamuya devredilecek.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Kars Haber Haberleri