Başkan Göksal Toksoy, Sarıkamış'ı Marka Kent Yaptık

Sarıkamış Belediye Başkanı Göksal Toksoy "Hayata Geçirdiğimiz Projelerle Sarıkamış'ın Çehresi Değişti"

Sarıkamış Belediyesi geride bıraktığı 4 yılda adeta ilçenin çehresini değiştirdi. Alt yapıdan, üst yapıya adeta ilçede kazma vurulmadık yer bırakmayan belediye Sarıkamış'ta 50 yılda yapılmayanları 4 yıla sığdırdı.

Sarıkamış'ın kanayan yarası, kangreni haline gelen alt yapı sorunlarını çözdüklerini ifade eden Mühendis Başkan Göksal Toksoy, kalan 1 yılda Sarıkamış'ı şehitler diyarına yakışır bir konuma getireceklerini söyledi.

"YAPTIKLARIMIZ SARIKAMIŞ İÇİN YETERLİ DEĞİL!"

Yapılan yatırımlar ve hayata geçirilen projelerin Sarıkamış için yeterli olmadığına dikkat çeken Sarıkamış'ın başarılı mühendis Başkanı Göksal Toksoy, "Sarıkamış   önemli bir ilçe, bütün Türkiye ve Dünya tarafından bilinen bir ilçe, tarihi bir önemi var. Bir de turizm değerlerimiz, doğal güzelliklerimiz var,kayak merkezimiz var. Biz diyoruz Dünya'nın en güzel karı Sarıkamış'a yağıyor, kristal karı var. Sarıçam ormanları içerisinde doğal güzellikleri olan bir ilçe, bu anlamda geldiğimizden beri önce tabii, altyapı sorunlarını  bitirdik, onlar da önemliydi, suyu bitirdik, yeni içme suyu şebekesi yaptık. Yeni kanalizasyon yaptık, atık su arıtma tesisi, her mahalleye bir çocuk parkı yaptık, hayvan pazarı yaptık, kesimhane yaptık, her mahalleye bir taziye evi yaptık, meydan, tören alanı yaptık, kentsel dönüşüm yaptık, turizm merkezinin alt ve üst yapısını bitirdik, orada günübirlik tesisler yaptık. Belediye garajını güçlendirdik,yeni itfaiye binası,yeni garaj yaptık ama bunlar yeterlimi Sarıkamış için, yeterli değil" dedi.

"SARIKAMIŞ KAYAK MERKEZİNİ KAFKASLARA AÇACAĞIZ"

Dünya'da Alplerde bulunan ve Türkiye'de sadece Sarıkamış'a yağan kristal kar ve sarıçam ağaçları altında bulunan pistleri Kafkaslara açacaklarına vurgu yapan Başkan Toksoy, "Sarıkamış turizmden kardan, demin söylediğim beyaz  altından daha fazla gelir elde etmesi lazım, daha fazla misafir alması lazım, ağırlaması lazım, bölgeye daha fazla katkı sunması lazım, bu anlamda hükümetimiz de  projeler yürütüyor. Biz burada Avrupa Birliği projeleriyle Kuzey Doğu Anadolu kış koridoru kapsamında  Erzurum-Erzincan-Kars Sarıkamış kış sporları merkezinde tanıtım ve pazarlama ile ilgili projeler yaptık. Bu kayak merkezlerinde  destinasyon denetim merkezleri kuruldu. Bu üç kayak merkezinin bir de çatı destinasyon merkezi olacak ve 3 kayak merkezi birlikte yönetilecek, birlikte pazarlanacak. Biliyorsunuz gelen kayak severler sadece bir kayak merkezinde değil, alternatif pistlerde, alternatif kayak merkezlerinde kaymak istiyorlar. 2 gün Erzurum'da, 2 gün Erzincan Ergan'da,2 gün de Sarıkamış Cıbıltepe Kayak Merkezi'nde biz misafirlerimizi ağılamak istiyoruz. Bunun yanında farklı turizm destinasyonları da sunmak istiyoruz. Biz gelecekte Sarıkamış kayak merkezini Kafkaslara açacağız. Türki cumhuriyetlerden, İran'dan, Rusya'dan, Azerbaycan'dan  misafir alacağız" diye konuştu.

"PLANLI BİR ŞEKİLDE SARIKAMIŞ'I GELİŞTİRECEĞİZ"

Asrın projesi olarak bilinen Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu hattının Kars'a ve Sarıkamış'a çok önemli bir katma değer katacağını  belirten Başkan Göksal Toksoy, "Tabii yeni yapılan bu BTK  demiryolu projesi bu anlamda büyük bir katkı sunacak. İşte biz diyoruz bu İpek Yolu, bu aynı zamanda ipek kayak yolu olacak.  Çin'den Pekin'den kalkan tren Londra'ya kadar buradan bağlanacak Avrupa'ya da Marmarayla bağlanacak ve Londra'ya kadar kesintisiz tren yolu gidecek. Pazarlama ve markalaşma ile ilgili çok şey düşünüyoruz. Bu projenin tamamı yapıldı ,şimdi uygulama sayfasına geçeceğiz. Biz bunun yanında da valiliğimiz,deniz ve ulaştırma bakanımız  Ahmet Arslan bey de kayak merkezine,özellikle turizme çok önem veriyor millet vekilimiz Selahattin beyle beraber. Gençlik ve spor bakanlığımızın katkısı ve kültür turizm bakanlığımızın katkısıyla yeni mekanik testlerimizi yenileyeceğiz, altılı veya sekizli son model  kapalı fanuslu telesiyejlerimiz yapılacak. Suni karlama projelerimiz var, ayrıca birkaç tane yeni pist açıcağız. Hatta şuanda doğu Anadolu Kalkınma İdaresi  Başkanlığı  Sarıkamış'ın mastır planını yapıyor. Yani Sarıkamış ve dağları bir planı belli olacak, herkes her şeyi her istediği yere yapamayacak.Sarıkamış'ın bütün genelinin İsviçre gibi mastır planı yapılacak, nereye kayak merkezi, nereye telesiyej, nereye şehitliklerle ilgili bir proje, nereye yaşamla ilgili konaklama ile ilgili bir proje baştan belli olacak. Planlı bir şekilde Sarıkamış'ı geliştireceğiz. Çünkü Sarıkamış'ta bizim düşündüğümüz farklı projeler var. Burada bir Katerina Köşkü önüne bir suni gölet projemiz var, onu sizinle paylaşacağım. Yazın gölet ve mesire alanı olarak hizmet verecek, kışın da buz paten sahası olarak. Bunun yanında bizim büyük projelerimizden TOKİ ile çalıştığımız bir kayak kasabası projemiz var  Avrupa'daki İsviçre Avusturya'daki gibi dik çatılı yapıların olduğu, kendi caddelerinin ve etrafında restoranların yöresel yiyeceklerin, hediyelik eşyaların satıldığı, pansiyonların apartların olduğu bir kayak kasabası  düşünüyoruz" şeklinde konuştu.

"TÜRKİYE'NİN İMAR PLANI YAPILAN TEK KAYAK MERKEZİ SARIKAMIŞ'TIR"

Sarıkamış Cıbıltepe Kayak Merkezi'nin Türkiye'de imarı önceden yapılan tek merkez olduğunun altını çizen Belediye Başkanı Göksal Toksoy, "Konaklama turizm merkezinde, yani imar planı önceden yapılan tek kayak merkezidir. 12 bin yatak kapasiteli turizm tesis alanları planlanmış. Bunun yeni 1500'ü yapıldı. Biz ne yaptık, Kültür Turizm Bakanlığı ve Avrupa Birliği destekleri ile bu 12 bin yatak kapasiteli turizm tesis alanlarının tamamının alt yapısını yaptık. Parsellere suyu, kanalizasyonu, elektrik hatlarını, iletişim hatlarını götürdük. Şimdi sıra yatırımcılarda. Biz buradan bütün yatırımcıları,12 bin yatak kapasiteli turizm tesis alanları  planlanmış, imar planı, yolları, yağmur suyu drenajları  yapılmış, çevre düzenlemeleri yapılmış hazır parsellere yatırım yapmaya bekliyoruz. Aynı zamanda şuanda mesela bu sene hakikaten Kars'a, Sarıkamış'a, Çıldır'a, Ani'ye büyük ilgi var. Doğu Ekpresi bahara kadar dolu,uçaklarımız bahara kadar dolu, Cumhurbaşkanımıza teşekkür ediyoruz, bu anlamda, yine Ulaştırma Bakanımız Ahmet Arslan'a teşekkür ediyoruz. Ek uçak seferlerimiz konuldu ve hafta sonu uçak seferleri konuldu. Cuma ve Pazar akşamları uçaklar konuldu. Cuma ve Pazar günü İstanbul'dan 17.00'de kalkıyor, dönüşü de 07.30'da ve uçak fiyatlarında müthiş derecede yüzde kırk indirim oldu. Bu yüzden herkesi Sarıkamış Kayak Merkezine bekliyoruz. Ayrıca başka turizm destinasyonları yatırımları da var. Sarıkamış aynı zamanda yazın bütün spor takımlarının özellikle futbol, atletizm takımlarının yükseklik, irtifa kampının yapacağı ideal rakıma ve iklime sahiptir. Onun da çalışmaları sürüyor, bunun yanında  zaten inanç turizmi, kültür turizmi var başka turizm destinasyonları da yer alacak, Ani, Çıldır, Kars'ın Baltık mimarisi bu bölgenin turizminin canlanmasına,bölge olarak kalkınmasına vatandaşlarımızın iş sahibi olmasına katkı sağlayacak. Biz artık bu vesile ile BTK ile Yeni Lojistik Merkezi ile, turizm merkezinin geliştirmesiyle insanlarımızın buradan göçünü önleyeceğiz.Kayak bayan hocası eksikliğimiz var, bir tane bayan kayak hocamız var. Onunla ilgili biz çalışmamızı kaymakamlıkla yürütüyoruz, federasyona da bunu ilettik. Federasyondan bu anlamda bayan kayak hocası talebimiz olacak. Sarıkamış'ta bayanlarla ilgili kadın konuk evi açtık, köyden ve ilçeden gelen, özellikle çocuklu bayanlarımız kadın konuk evinde misafir ediyoruz.  Sıcak bir ortamda onlara çay kahve ikram ediyoruz. Bunun yanında bizim farklı projelerimiz de var, kadınlarla ilgili. Halk eğitimle proje yürütüyoruz, bayanlarımıza burada, özellikle belediye sarayında iki tane atölye vermişiz, birisi dikiş-nakış, birisi de el sanatları ile ilgili. Onlara da biz karşılıksız mekânlarımız açmışız. Bunun yanında engellilerle ilgili önümüzdeki yıl bazı projelerimiz var, evde bakım hizmetiyle ilgili."

Kaynak:lider haber ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.