Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesinin önemi

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesinin önemi

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu 1 milyon yolcu, 6.5 milyon ton da yük taşıma kapasitesine sahip oluşuyla dikkatleri üzerine çekiyor.

 Bakü-Tiflis-Kars demiryolununun önemi nedir? Hat kaç kilometre uzunluğunda? Azerbaycan Devlet Demiryolları'nın paylaştığı bilgiye göre toplam uzunluğu 838 kilometre olan demiryolunun, 76 kilometresi Türkiye'den, 259 kilometresi Gürcistan'dan ve 503 kilometresi ise Azerbaycan'dan geçiyor. Projenin Türkiye bölümünde 4 istasyon, 3 köprü ile 76 kilometrelik demiryolu inşa edildi. Türkiye ile Gürcistan sınır geçişi tünelle sağlandı. Tünelin 2 bin 375 metresi Türkiye, 2 bin 70 metresi ise Gürcistan topraklarında bulunuyor. BTK için Gürcistan kısmındaysa 105 kilometre yeni demiryolu hattı yapıldı,154 kilometrelik ray yenilendi. Azerbaycan'da ise 503 kilometrelik demiryolu hattı projeye uygun olarak yapıldı.Hattın devreye girmesiyle Londra'dan Pekin'e kesintisiz demiryoluyla ulaşmak mümkün olacak.

Çin'den çıkan yüklerin Kazakistan ve Türkmenistan üzerinden Hazar denizi ile Bakü Alat limanına, oradan da Gürcistan ve Türkiye üzerinden Avrupa'ya iletilmesi öngörülüyor.İlk etapta hattan yıllık 1 milyon yolcu ve 6.5 milyon ton yük taşınabilecek. Kapasitenin 2034 yılına kadar 3 milyon yolcu ve 17 milyon ton yüke çıkartılması planlanıyor. Türkiye ile Asya, Kafkasya ve Avrupa ülkeleri arasında, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu bağlantısıyla yıllık 50 milyon tona ulaşacak uluslararası taşıma potansiyeli ortaya çıkacak. BTK demiryolunun, bölgedeki taşıma koridorlarına önemli bir alternatif oluşturacağı, projenin ortağı Türkiye'nin ise BTK ve Marmaray ile birlikte Çin-Avrupa demiryolu trafiğinde önemli bir rol üstlenmesi öngörülüyor.

ÇİN ÜRÜNLERİ AVRUPA'YA TÜRKİYE ÜZERİNDEN TAŞINACAK

Çin’den Avrupa’ya giden demiryollarının tamamı Rusya üzerinden geçiyor. 

 

BTK’nın devreye alınmasıyla, mesafe yaklaşık 7 bin kilometre kısaldı. Böylece Çin ile Avrupa arasındaki yük trafiğinin önemli bir kısmının Rusya’dan bu güzergaha kayacağı tahmin ediliyor. BTK güzergahında ürünler Çin’den Avrupa’ya demiryoluyla 15 günde ulaşılabilecek. Türkiye ile Orta Asya ülkeleri arasındaki mevcut yük trafiğinin de büyük ölçüde bu hatta kayması öngörülüyor.

 Azerbaycan da petrol ve kimyasal ürünlerini bu hatla hem Türkiye hem de diğer ülkelere taşıyabilecek. Bölgeye hem istihdam hem de ticari açıdan canlılık getirecek proje, enerji sektöründeki Bakü-Tiflis-Ceyhan ve Bakü-Tiflis-Erzurum projelerinden sonra Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye’nin gerçekleştirdiği üçüncü büyük proje olarak tarihteki yerini aldı.        

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Kars Haber